zondag 8 juli 2018

Meidenkamp / Girls Camp

My small study group
Mijn bijbel studie groepje

Yesterday I got back from 5 days of girls camp. Besides being just tired and in a need of sleep, my heart was very sad when I got home. Over a 100 girls from all over Moldova came to the camp to enjoy a small break from their hard and difficult situations at home. And although I have heard and seen many hard stories in the 10+ years I have been here, it was again hard to hear and realize in what kind of homes many children in MD live: drunken parents everyday, violence, abuse, neglect, every single day! So the hardest part was to send them home again to their dark and hopeless places. I pray that every single girls will be able to stay connected to the local church and will find a safe home or an adult they can trust and will help them and encourage them. We saw how God worked throughout the week, answered our prayers to work in the lives of the girls. And so I pray that He will continue to work in their lives, that He will protect them and will give joy and peace in their lives.



Gisteren ben ik teruggekomen van 5 dagen meidenkamp. Behalve dat het een vermoeiende week was en ik even tot rust moet komen, was het soms ook wel effe bikkelen qua emoties tijdens het kamp. Meer dan 100 meiden uit heel Moldaviƫ waren naar het kamp gekomen om te genieten van een paar dagen vakantie. Even weg uit hun moeilijke situaties thuis. Hoewel ik in de ruim tien jaar dat ik hier ben, veel moeilijke verhalen heb gehoord en gezien, was het opnieuw moeilijk om te horen en te realiseren in wat voor soort thuis situaties veel kinderen in MD wonen: dronken ouders, geweld, misbruik, verwaarlozing, en dat elke dag! Dus het was best moeilijk om de meiden weer naar huis te sturen en te weten dat ze teruggaan naar donkere en hopeloze situaties. Ik bid dat alle meiden in ieder geval verbonden zullen blijven met de plaatselijke kerk en een veilig plaats en/ of een volwassene zullen vinden die ze kunnen vertrouwen en hen kan helpen en bemoedigen. We hebben gezien hoe God de hele week heeft gewerkt, onze gebeden heeft verhoord en veranderingen in de meiden gezien. Ik bid dat Hij in hun leven zal blijven werken, dat Hij hen zal beschermen en vreugde en vrede in hun leven zal geven.







   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten