maandag 27 november 2017

Light matches / Lucifers

Some time ago I saw the above image and the message that came with it was: are you closely connected with others? Then you are at a higher risk of having a burn out. Together with Spiridon we talked about which of the light matches represented us now? Of course, it would be nice if we would feel all the time like the first light match: full of energy, enthusiasm and hope but to be honest sometimes I feel more like the 2nd or the 3rd on the right side. Although there are many things that I am thankful for and like in MD, there are also things that cost a lot of energy, bring many frustrations and not so much result can be seen. Taking rest and time to recharge is very important in order to be able to face the different challenges. (Otherwise we really might end up like the last light match and thats defiantly not what we want!). So last week I was able to take a week of rest in NL and I thank the Lord for the week I had. I feel refreshed and I am looking forward what this winter will happen in Lozova.

Een poosje terug zag ik de bovenstaande foto en de boodschap die erbij stond was: "ben je nauw betrokken bij je medemens? Dan ben je extra vatbaar voor een burnout". Samen met Spiridon het er even overgehad: welke lucifer vertegenwoordigd jou op dit moment? Het zou natuurlijk super zijn als we ons altijd als de 1ste lucifer voelden: vol van energie, enthousiasme en hoop maar als ik eerlijk ben dan voel ik me soms meer als de 2de of de 3de lucifer van rechts. Hoewel er veel dingen zijn waar ik dankbaar voor ben in MD en waar ik van geniet hier, zijn er ook veel zaken die veel energie kosten, frustraties met zich meebrengen en waar weinig resultaat gezien wordt en de hoop je soms in de schoenen zakt. Tijd nemen om te rusten en te relaxen om zo toch genoeg energie te hebben voor de verschillende uitdagingen is erg belangrijk. (Anders zouden we op de duur toch bij het laatste lucifertje uitkomen en dat willen we natuurlijk niet!). Vorige week heb ik een weekje vakantie genomen in NL en ik kijk terug op een mooie rustige tijd. De batterijen zijn weer opgeladen en ik kijk uit naar wat er deze winter gaat gebeuren in Lozova.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten